Wegańskie certyfikaty i logo, które warto znać (2021)

Ten post może zawierać linki partnerskie, które bez dodatkowych kosztów mogą przynieść mi niewielką prowizję.

Jeśli chodzi o wegańskie ubrania, buty, torby i akcesoria modowe, jest to dość proste i suche, jeśli chodzi o to, co jest uważane za wegańskie, a co nie.

W modzie termin "wegański" ogólnie oznacza, że materiały i tkaniny pochodzą z dowolnego innego materiału, który nie został uzyskany lub pozyskany ze zwierzęcia.

Jeśli pochodzi od żywego lub martwego zwierzęcia, nie jest wegański.

Niektóre materiały pochodzenia zwierzęcego powszechnie używane do produkcji odzieży, butów i torebek, które nie są wegańskie, to futro, skóra, wełna, kaszmir, shearling, angora, jedwab i puch.

Projektanci i firmy często ujawniają źródło pochodzenia swoich materiałów, takich jak "skóra cielęca" lub "skóra jagnięca" i "prawdziwa skóra owcza shearling". Ułatwia nam to identyfikację, które materiały są pochodzenia zwierzęcego, a które nie.

Jednak niektóre produkty będą tylko wskazywać i mówić "skóra", gdzie nie zawsze jest jasne, czy jest to skóra zwierzęca, czy materiał przyjazny dla wegan.

W tym miejscu przydają się wegańskie certyfikaty.

Wegańskie certyfikaty dla wegańskiej odzieży, butów i torebek

Obecnie istnieją dwa zewnętrzne certyfikaty dla wegańskich ubrań, butów, toreb i akcesoriów: PETA-Approved Vegan i The Vegan Trademark.

PETA-Approved Vegan

Oto podsumowanie certyfikatu PETA-Approved Vegan:

  • wydawany przez PETA (amerykańską organizację działającą na rzecz praw zwierząt)
  • certyfikuje pojedyncze produkty, kolekcje lub całą markę
  • certyfikuje wegańską odzież, włókna/materiały, torebki, buty, portfele, biżuterię i wyposażenie domu.
  • roczna opłata certyfikacyjna zaczyna się od 250 USD i jest oparta na szacowanych rocznych przychodach firmy
  • nie wymaga odnowienia po zatwierdzeniu

PETA definiuje "wegański" jako brak materiałów pochodzenia zwierzęcego, w tym między innymi futra, skóry, jedwabiu, puchu i wełny.

PETA certyfikuje marki, zlecając im wypełnienie krótkiego kwestionariusza online i oświadczenia o wiarygodności . PETA wymaga również od wszystkich producentów i dostawców firmy wypełnienia i złożenia oświadczenia o wiarygodności.

PETA-Approved Vegan Logo dotyczy pojedynczych produktów, kolekcji lub całych firm. Roczna opłata certyfikacyjna zaczyna się od 250 USD i jest oparta na szacowanych rocznych przychodach firmy.

Marki certyfikowane przez PETA to Gunas, Matt & Nat, Doshi, Corkor i Native Shoes. Listę wszystkich wegańskich marek z certyfikatem PETA można znaleźć tutaj.

Od 2020 roku PETA zaczęła przeprowadzać losowe testy produktów z certyfikatem PETA-Approved Vegan, aby upewnić się, że spełniają one jej standardy. Wegańskie tkaniny i testy produktów są przeprowadzane przez laboratorium zlokalizowane we Włoszech.

Jedną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę w przypadku certyfikatu PETA-Approved Vegan, jest to, że firmy nie muszą przechodzić formalnego procesu ponownej certyfikacji po jego zatwierdzeniu. PETA twierdzi jednak, że jeśli firma doda nowego dostawcę lub producenta, musi przedłożyć swoje oświadczenie o wiarygodności, aby zachować aktualność dokumentacji.

Ponadto PETA nie wymaga ani nie przeprowadza audytów w celu potwierdzenia, że barwniki i kleje są wegańskie. Zamiast tego PETA zachęca firmy do kontaktowania się ze swoimi dostawcami w celu uzyskania dodatkowych informacji, ale nie jest to wymagane w ramach procesu składania wniosków i certyfikacji.

Wegański znak towarowy

Oto podsumowanie Wegańskiego Znaku Towarowego:

  • wydany przez Vegan Society (zarejestrowaną organizację charytatywną z siedzibą w Wielkiej Brytanii)
  • certyfikuje pojedyncze produkty, a nie całe firmy
  • nie tylko dla odzieży i akcesoriów; certyfikują również i używają tego samego logo dla wegańskich produktów spożywczych, kosmetyków, sprzedawców detalicznych itp.
  • korzystanie z logo Vegan Sunflower wymaga corocznej opłaty
  • wymaga corocznego odnowienia

Być może widziałeś już to wegańskie logo słonecznika na innych produktach, takich jak żywność i kosmetyki, ale Vegan Society certyfikuje również odzież, obuwie i akcesoria za pomocą tego samego logo Vegan Trademark.

Logo Vegan Trademark odnosi się do poszczególnych produktów. Aby nosić znak towarowy Vegan Trademark, firmy muszą zapewnić, że "produkcja i/lub rozwój produktów oraz, w stosownych przypadkach, ich składników, nie może obejmować lub obejmować wykorzystania jakiegokolwiek produktu pochodzenia zwierzęcego, produktu ubocznego lub pochodnego".

Aby uzyskać certyfikat, firma musi dostarczyć podpisane pisemne oświadczenia swoich producentów potwierdzające, że spełniają oni standardy Vegan Trademark.

W przeciwieństwie do PETA, Vegan Society sprawdza kleje stosowane we wszystkich zarejestrowanych produktach, aby upewnić się, że nie są one oparte na zwierzętach.

Czy wymagane są certyfikaty wegańskie?

Zarówno The Vegan Trademark, jak i certyfikaty PETA-Approved Vegan to dobrowolne programy, w ramach których firmy decydują, czy chcą się zarejestrować. Należy jednak pamiętać, że produkty i firmy mogą być w pełni wegańskie bez oficjalnego certyfikatu. Pamiętaj, że tak długo, jak nie są używane żadne materiały pochodzenia zwierzęcego, produkt jest uważany za wegański.

Tak więc, tylko dlatego, że produkt nie posiada jednego z powyższych wegańskich logo, niekoniecznie oznacza, że nie jest wegański. Dopóki firma otwarcie mówi o tym, jakich materiałów, klejów i barwników używa, konsumenci mogą w większości przypadków stwierdzić, czy produkt jest wegański, czy nie, bez konieczności polegania na certyfikatach stron trzecich.

Myślę, że te wegańskie logo certyfikacyjne dobrze sobie radzą, eliminując zgadywanie z czytania etykiet, oferując konsumentom szybki i łatwy sposób na szybkie zidentyfikowanie, które produkty są wegańskie, a które nie.

Ale chciałbym usłyszeć od ciebie, czy jesteś bardziej skłonny kupić produkt, jeśli jest certyfikowany jako wegański, niż taki, który nie jest oficjalnie certyfikowany?

Najnowsze wpisy

Popularne wpisy

Wyglądaj naturalnie, zaufaj kosmetykom mineralnym!

Lorem ipsum dolor sit amet bold font adipiscing elit. Proin vel "italics mauris con lacinia dapibus" sit amet neque. Praesent scelerisque underline amet ante suscipit et aliquet magna fringilla. Bold itallic a purus ut justo.

Powiązane wpisy